torsdag 28 maj 2009

Välkommen hem

Patriks lillasyster Emma har bott i australien drygt ett år och kommer nu hem med pojkvännen Andrew (från australien). De ska nu bo här i Övik ett tag och det känns roligt.
Barnen har saknat henne enormt, främst dottern som fällt många tårar att hennes faster varit så långt bort. Men nu har de landat i sverige och flyger precis som detta skrivs till Umeå och ska där hämtas av mina svärföräldrar. Så snart snart är är de här. Ska bli skoj att se hur engelskan utvecklas för barnen, och för en själv oxå för den delen, man pratar juh inte engelska direkt så ofta så det blir en rolig utmaning.
Iaf så här kommer ett litet välkommen hem kort jag knåpat ihop, scrappare som man är så kan man juh inte låta bli ett scraptillfälle, fast det hade gått att göra som maken sa; bara gå dit å säga Tja!!

Right... ett Tja! blir så mycket roligare med ett kort till.

Emma älskar liljor och jag har länge velat testa att göra några, tror jag ska göra mindre sen men denna gjorde sig perfekt här. Den är gjord i kaffefilter såklart.

På texten står det "Magi är att tro på dig själv. Om du klarar det, kan du få vad som helst att ske." En stämpeltext jag såg i en norsk blogg, på norska då dock. Såg inte författaren men tror det stod J.W. von Gohte. Googlade på saken men kunde inte hitta bekräftelse på det.

Det blev lite höjd på kortet som jag tycker blev fint.


Kram på er alla goa människor därute.

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart kort!!!! Du har möjligtvis inte mall till lilja och kort?

Karin sa...

Åh vilket vackert kort! Jättefina färger å fina detaljer :-)
kram!

ScrapMi@ sa...

Wow vad snygg liljan blev...värsta floristen *fniss*
Cool vikning o mycket snyggt alltihopa. Roligt o få hem Emma till Sverige igen =)
Kramiz

HelenaN sa...

WOW - så vackert!
*kram* Helena

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Wow så snyggt tjejen! Och en helt underbar lilja! Hur kan man bara göra något så vackert? Och jag står fortfarande fast vid att du borde starta något med alla dina vackra alster, du kan ju göra precis vadsomhelst med dina kreativa ideér!

Ha en toppenhelg tjejen!
Kraaaam / Angelica

ScrapAnga sa...

Ojojoj, vilken fin vikning och form på kortet!!!
Det måste jag prova någon gång.
Detsamma, kul att se dig igår, du var så fin i håret , fräch och snygg.
Hoppas det gick bra med första mötet, måste ha varit nervöst för alla parter, kram på dig, och än en gång, kanonsnyggt

; )

//Anga