tisdag 5 maj 2009

Nya älsklingar

Har introduserats för dessa tombow pennorna som jag omedelbart såg fördelarna med och möjligheterna. Jag gillar att ibland måla med vanliga akvarellfärger och dessa kan lätt användas till att få en ny dimension till akvarellmålningarna.

Jag testade att färglägga en av de få fina vårstämplarna jag har, inser att många motiv jag stämplat upp av en otroligt givmild vän är på fotopärmspapper och det blir inte lika bra att måla på sånt pappret med dessa pennorna. Jag får väl kanske be om att få stämpla på akvarellpapper nu ist... :)
Såhär blev resultatet iaf och det var så otroligt lätt att få målningen fint med dessa godingar, visst det är söl med vatten men det är det värt tycker jag. Jag älskar dem och de är så välkomna hem till mig, och jag har faktiskt fått 22 stycken till av min underbara mamma. Fick beställa så många jag behövde men kände att det räkte med dessa (det finns 96 st), jag kikade vad jag hade ungefär för färger i akvarell och valde ungefär liknande eftersom jag vet att där har jag varit mycket nöjd och fick experthjälp av en akvarellkonstnär att plocka ut bra färger.

Har inte bestämt vad denna söta vårtilda ska få hamna på men det kommer nog något lämpligt snart.
Tusen vårkramar till er därute.

Tillägg; köpte pennorna av Anna som har pyssellyckan.se i helgen på scrapträffen i umeå. Jag var bara på lördagen men han prova pennorna på söndag förmiddag och kände omedelbart att jag älskar dom och vill ha fler. Sagt å gjort så lade jag en order på söndagskväll (hade pratat med anna och blev tom lovad samma pris som under scraphelgen, bara det). Fick orderbekräftelsen och betalade måndageftermiddag. Skickade idag, tisdag, ett mail å frågade när hon trodde de skulle komma med postgången å den goe rara människan skriver tillbaka att hon tänkt skicka dem redan på måndagen (trots att hon ej sett pengarna på kontot då eftersom det tar ngn dag.. ja ni vet) men att det hade blivit lite kaos så posten han tyvärr stänga så hon hade lagt dem så de kom med dem idag, så jag har dem troligen i morgon. Det mina scrapvänner kallar jag service. Så tillmötesgår man en otålig scrapshoppare, å ni vet juh hur fort vi vill ha grejjorna, helst ska de finnas hemma minuterna efter vi kom på behovet.

Så all min tacksamhet och glädje går till Anna på pyssellyckan idag. Trevlig, tillmötesgående, förstående och otroligt serviceminded, låter som receptet för en framgångsrik butik.


Posted by Picasa

4 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för din fina kommentar i min blogg. Vilken fantastiskt fin färgläggning du har gjort. Nu blir ju jag också sugen på de där pennorna....

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad kul att hitta nya favoriter! Jag är ju fortfarande helt stucked på akvarell, är dock lite sugen på det där polychro...(vad de nu heter...?) Det verkar vara en bra övergång från akvarell. Sen älskar jag iof all sorts färgläggning, jag använder både torrchalks, vanliga färgpennor och ibland t.o.m barnens tuschpennor!

Din färgläggning är grym och du kallar dig nybörjare?? Jag gissar att vårtjejen kommer bli hur fin somhelst på ett supersnyggt kort - eller hur? *ler*

Ha de bäst snäckan!
Kraaaam / Angelica

HelenaN sa...

Blir så fascinerad över hur duktig du är på att färglägga med dessa pennor redan, Erica! Dem är som "gjorda" för dig :)
//Helena

Sindra sa...

Åhh, så fint du färglägger med dessa pennor. Jag är sååå sugen att testa dom själv också, men vet inte vilka färger jag ska börja med att köpa när jag inga har. Har hela serien av distressfärgerna och gillar dom men känner mig ändå begränsad i färgskalan. Är inte så kunnig i att blanda färger själv. Har inte det tålamodet, än iaf ;) Har du något förslag på hur jag ska tänka när jag börjar köpa in dom. vilka färger som är bra att börja med. De är ju så många! Sååå svårt att välja :)