onsdag 27 maj 2009

"don´t let the best of yourself slip away"

Till pappa

det är så underbart med musik och allt vad det kan förmedla bortom ordens betydelse. Min pappa är en musikälskare och jag minns tillbaka till barndomen när låtar av Bruce Springsteen dyker upp. Jag har en förkärlek för den genren av musik från 80 talet de slår an en sträng i hjärteroten och ger goosebums som inget annat kan. Tack pappa för den gåvan av en minnesdörr till min barndom.
Till denna låt kan jag till och med känna hur pappa doftade, jag minns ljudet av Bruce dånande röst genom väggarna hemma (musik ska spelas högt), han hade ett tjockt samlings album bara med Bruce Springsteen, brunt omslag tror jag det var och det bästa av allt det var vinylskivor. Man fick vara mycket försiktig. Jag minns inte om hela albumet var live men denna låten var det iaf på skivan. Den lyssnade jag på många många gånger.


Bruce säger alldeles innan låten "don´t let the best of yourself slip away" .... ja behöver man säga mer... :)

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

*rysningar* Både Bruce och norske gutternas låt är ju helt j-vla underbara! Bägge har gått varma här hemma och spelas fortfarande lite då och då. Dock var min pappa knappast musiklärare (han kan inte ta en ton rätt..) men jag är uppväxt med en enorm blandning av musik och här går inte en dag utan någon sorts musik - löööv it!
Och Hallelujah... Den är underbar i de flesta tappningar - älskar även när Amanda Jensen sjunger den... Åååh, så underbart, får nog ge mig ut på Youtube igen!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

ScrapAnga sa...

Vad mysigt, det låter helt underbart att du får såna tydliga bardomsminnen, (ryser).
Ja du, musik är allt i världen, jag poppar alltid musik, och som du säger, det ska vara högt.
Hoppas att mina barn en dag associerar till mig när de lyssnar på musik.

Kram kram till en solig dag