torsdag 7 maj 2009

för att klargöra...

Jag bara måste klargöra att jag har INTE handritat tåget helt ur skallen utan jag har en bild jag utgått ifrån som jag hittade på nätet, och såhär ser den ut.



Vill inte ni ska få någon övertro på mina målarkunskaper, jag är helt epa på att sitta å måla något bara ur huvudet utan behöver en bild eller saken i verkligheten framför mig. Är extremt petig och inte alls en typisk akvarellmålare, en riktig akvarellkonstnär sa till mig en gång att jag måste lära mig leka med färgerna och släppa på kontrollen. Var som att han talade om andra områden i mitt liv... *fniss*
Ville bara klargöra för er alla goa och tack snälla ni för vänliga kommentarer, de värmer otroligt.

.

PS. såhär i jämförelse så blev mitt tåg inte så pjåkigt ändå, inspirationsbilden lägger man liksom ifrån sig när man skissat upp grunden så jag har inte sett den såhär i jämförelse... och ja den duger, nu ska den få ramas in. :) DS

1 kommentar:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men det är ju ändå du som målat - och det är bara såååååååå snyggt gjort!! Jag är grymt impad och tycker det rä så kul att se en konstnär träda fram!

Du är grym tjejen!
Kraaaam / Angelica