onsdag 6 maj 2009

ett tåg

Idag landade mina nya tombow-pennorna i brevlådan hos mig, jippi. Skulle egentligen knåpa ihop ett tåg i papper idag men blev så sugen att måla en tavla istället.

Såhär blev mitt första resultat att måla en tavla med dessa pennor (inte ett stämpelmotiv menar jag). Jag är inte så nöjd om jag ska vara ärlig, men det är inte pennornas fel. Tycker det blev för mörka färger och skuggningar å higlights är jag lite ringrostig på känner jag. Men till mitt försvar så var det väldigt länge sedan jag målade en akvarelltavla oxå. Ja det blir bättre nästa gång. =)

Skulle tro att det kan dyka upp lite fler tavlor här framöver, i lite mildare färger då.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju jättefint!!

HelenaN sa...

Men snacka om konstnär!!! Har du målat tåget helt själv?? Det skulle jag aldrig kunna göra utan jag måste ha stämplade motiv...!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åååh, men den är ju superfin! Wow vad du är grym tjejen! Har du alltså ritat den på fri hand? Och fixat färgläggningen utan att kika på någon annan bild? Jag är djupt imponerad!

Åååh, jag vill också kunn måla så! Du får helt enkelt hålla en kurs! *ler*

Hopaps allt är bra med!
Kraaam / Angelica

ScrapMi@ sa...

Ja Erica...mångkonstnär är vad Du är.
Nu har jag sett målningen IRL o den var helt imponernade =) Du är verkligen jätteduktig o hör vad jag säger ;-)

Kram//Mia