måndag 18 maj 2009

Grattiskort till min morbror

Min morbror Siwert fyller 50 år i morgon och min mamma beställde ett kort.

Han är fågeljägare och fiskare så ngt i det temat ville jag göra. Jag har en bild sparad på min dator av denna kille på fisketur och har inte en aning om vars jag hittat den ngnstans, är det någon som vet om det är en stämpel så berätta för jag vill verkligen köpa den. Det är svårt att hitta fina killstämplar.


Hur som haver så jag har skrivit ut den på skrivaren och färglagt med promarkers (eftersom färgen i skrivaren är vattenlöslig så gick det inte med tombow pennorna)

Skar ut en jägarsilluette på sillen som jag dekorerade insidan med. Tycker det blev helt ok.


Ett lite närmare foto på fiskekillen och den egen-ihop-knåpade blomman.

Önskar er en bra start på veckan.

Kram



Posted by Picasa

7 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Åhhh en sån söt liten kille han var ju bara för ljuvlig ;-) o som Du målat o dekorerat kortet blir det bara ännu bättre!!! Jättefint!!!

Du har lite läsning i bloggen .....o snart dyker det upp nått i en brevlåda nära Dej!!!!

Kramizzzar

Karin sa...

Ååhh! vilket fint kort! Kan pojken vara en stämpel av Sarah Kay? Väldigt likt i allefall =)Säg gärna till om du hittar den **vill oxå ha**
ha det fint!
kram K.

Catta sa...

Men så fint kort! Det ÄR svårt att hitta bra killstämplar, men den här var suverän.
Tack för kommentaren om vårt bröllop, den värmde oss båda!
Kram Catta

Anonym sa...

Mången Tack för Din "till-dörren-leverans"!!!
SÅÅÅ UPPSKATTAT! ( livet kan ju vara lite krångligt ibland utan körkort )
Sitter nu här med ett brett & fånigt, men dock Lyckligt Leende, på mina läppar: Äntligen ett eget alfabet!!! ;)

Riktigt trevligt att träffas & "affära" med Dig, & att få "sörre" en stund!
Kul att knyta nya kontakter!
Vi ses!
/Sara

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Sååå fint kort! Och jag tror som Essmo säger - att det kan vara en Sarah Kay-stämpel. Den liknar deras upplägg jättemycket!
Collt med sillouette-bilden - jag längat super tills min sill anländer - har fåt så mycket inspiration till allt jag vill göra med den! *ler*

Hoppas allt är bra med dig för övrigt?
Ha de gott min vän!
Kram / Angelica

ScrapAnga sa...

Hej hopp, kul att se dig idag, nu är jag ute i stugan och myser.
Jaja, jag vet att du tycker att man inte "myser" om man har datorn med sig till stugan, men...
Jag bara måste ha den med mig, hihi.

Jag tycker att den där killen är väääldigt lik en Sarah Kay stämpel, både på fötterna och nederdelen på byxorna, söt var den i alla fall.

Och kortet det var jättefint, det är så svårt tycker jag att få till fina kill kort, men du har verkligen lyckats.
Ha det gott, kram kram // Anga

Kamilla sa...

OOOh vilket kort du har gjort, sååå snyggt!!!
jag är också lite nyfiken på stämpeln, den var huuur söt som helst!
kram kram