torsdag 14 maj 2009

Babykort å blått

Min kära gamla mormor ringde och ville beställa ett babykort till lilla Viktor hennes 12;e barnbarnsbarn, inte illa va? 12 st, hon har 18 barnbarn och 6 egna barn + alla respektive, vi blir några stycken när vi ses.

När vi diskuterat lite hur kortet skulle vara så sa hon; men förresten jag kan beställa ett till på en gång.
Jaha, sa jag, och undrade vem det var till. Jo då är det till en annan av mina kusiner som ska få barn men inte förrän om en månad så jag funderade om mormor då ville jag skulle göra ett neutralt kort (alltså inte blått eller rosa)
jo men; sa mormor, gör ett i rosa för jag har spått na´å de blir en jänt!
Hon var tvärsäker på saken och tyckte inte alls jag behövde vänta tills barnen var fött.

hihi... min goa söta mormor.





Här kommer en närbild på blomdekosen som jag lånat mini punchar av mia för att få till och det ligger gasväv bakom alltihopa. skojsit material att dekorera med.











Insidan med en ficka för en slant. Bara älskar embossa och sen distressa över. Lövlie.



Posted by Picasa

1 kommentar:

ScrapMi@ sa...

Åhhh vad vackert,jättefint härligt kort i blått =)
Snyggt med sedelfickan o det embosssade mycket smakfullt alltihopa ;-)
Ha en bra dag!
Kram//Mia