lördag 7 mars 2009

Exploding box... nice suprice



Så äntligen efter många om och men så blev denna exploding box äntligen klar och överlämnad till min svärmor. Det blev faktiskt ett lite skutt och ett "oh"-utrop när hon öppnade den, det var roligt (kan juh bero lite på att min dotter jagade upp farmodern med att det skulle hoppa ut en spindel ur paketet i ansiktet på henne), en får bara hoppas att detta blev en mycket trevligare överaskning än så. =)







Jag har klippt till (efter eget huvud så inte lönt ni frågar efter mall.. ;) hihi, nåja de kan gå att skrapa fram om det skulle vara intressant) egna vallmoblommor och blad till i kaffefilter. Det materialet kommer jag använda mig av till många blommor framöver... lövlie. Sedan har jag målat dem med akvarellfärger. Torkat dem och skrövlat ihop å böjt och haft mig för att få till dem. För det har jag aldrig tänkt på förr, att vallmoblommor är faktiskt lite skrövliga... hm man lär sig ngt nytt varje dag. =)






5 Glädjor för idag
1. att patrik är värdens bästa livskamrat (sorry, men det är sant) xoxoxo till dig gubben
2. för den ursnygga bilen som står på vår uppfart nu, och det blir JAG som kör den på jobbet på måndag. :D
3. djup tacksamhet för där jag befinner mig idag
4. för att det ligger en stooor chokladkaka i v-rummet å väntar på mig (nödvändigt ont denna tiden på månaden.. ;)
5. För att jag har värdens bästa systrar som roar sig kungligt i the big city idag.
hm... en bonus för de bara väller ut just nu, men sen behåller jag de andra för mig själv.. ;)
6. för att jag har flera vänner som jag blir så glad av att träffa och/el prata med, vad vore livet utan er godingar som fyller på min energibank. xoxoxo till er med
Passar på att ödmjukt buga och tacka för alla ljuvliga bloggkommentarer, de är som egna små solstrålar i mitt liv just nu.

13 kommentarer:

scraploppan sa...

GOOD KVÄLL!
Den där asken var ju skiiit snygg!!! Jag vill så gärna kunna göra lika fina blommor som du gör, jag har tränat o tränat sen träffen i tisdags, men det går bara inte! Det ska vara en riktig konstnär som du för det ;)Det måste ha varit den bästa presenten hon fick enligt mitt tycke!
Nu ska jag ta min skönhetssömn, det kan behövas...
Kramar på dig vännen! O fortsätt att inspirera oss andra med dina verk!
/// L

ScrapAnga sa...

Nej men, Glimmis,,Du överträffar dig själv hela tiden. Gud vilka fina blommor du har gjort!!
Tror du verkligen att det bara går att säga att det INTE finns nån mall till dom??

VA?...

Hur som helst, den här boxen var lööövlie, (för att citera dig själv).
Mycket vackert, och jag förstår att hon blev glad och överraskad när hon fick den..
Keep on, baby. Håller med Mia, du ÄR
altered-queen.

Kramen, ha det gott

Ulwa sa...

Hej!
Boxen var fin. Rolig idé med blommorna. Tack för titten!
//Ulwa

Unknown sa...

Underbar box. Och blommorna var jättefina. Fiffigt med kaffefilter. Det ska jag definitivt lägga på minnet.

//Lotta

Anonym sa...

Så snyggt det blev, kul idé att använda kaffefilter som material :-)

Gjodan sa...

Super fin ask du har gjort.

Alltid lika intressant o kolla in din blogg. Nåt nytt lite då o då.

Många kramar från mig till dig!

// Malin

Kamilla sa...

ÅÅÅh så underbaaar den är!!
Jag bara OOoooOOo och AAaaaaAAAa:ade hela tiden, helt fantastisk!!!

Karin sa...

WOW! Helt kanonfin! Va fint du har gjort! =)
kram!

Kickans_blogg sa...

Vilken häftig box!!!! :0)
Kramen Kicki

Anonym sa...

Vilken underbar box! Något liknande måste man ju försöka ge sig på någon gång =) Skulle bli en riktigt utmaning men kul och sen ännu roligare o kunna ge bort den och be nån lura i dom att det kommer skutta fram en spindel =) Supersnygg box!!!

Carina sa...

Hej!
Så jättevacker ask och otroligt fina blommor.Förstår om Svärmor blev överraskad!

ScrapMi@ sa...

Ja vad ska jag säga då....finns inga ord kvar!
WOW den var bara så fin o du är galet underbar på att komma på allt, boxen var så löööövlie!

Kramizzzz
Kommer att sakna dej massor i helgen!

pysselninjangittan sa...

jättefin :)
kaffefilterblommor, så mkt man kan hitta på