lördag 14 mars 2009

Födelsedagskort till min syster


Ett grattis kort till min syster som fyller 30 i morgon. (En massa Grattispussar till dig) Här har jag egentligen liftat iden från min goda vän mia och ett underbart kort som jag fått utav henne en gång.

Jag har fått för mig att min syster inte riktigt gillar magnolia, hänglar eller sara key å alla dom dära tjejstämplarna så därför gick jag utanför ramarna och satsade på Rathel anne millers söta ugglepar och lite nya ugglepapper från scraphuset. Stämpelmotivet är målat med promarker och känner mig ganska nöjd.

Här kommer lite närbilder, har lite dold journaling oxå med en liten extra personlig text. Och gläm inte läsa dikten av Siv Andersson...underbar!


------

Lägger in kortet med tidsinställning och hoppas att sys inte hinner kika in här efter 15.00. =)

Så får jag passa på att önska alla goa scraptjejer som är på öviksmässan en superkul helg, det är synd att jag inte kunde vara med men en syster fyller juh bara 30 en gång och det vill jag såklart fira.

8 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Urtjusigt kort! Klart syrran måste bli glad för det! =)
Hoppas ni får en trevlig dag med firandet!

/ Angelica-Dolliver

Vera.m.fl sa...

Toppensnyggt kort! Ett sådant kort kan man bara inte bli missnöjd med *lovar*

Ha det gott!

Anonym sa...

Jätte fint kort! Saknade dej på träffen och var orolig för att du blivit sjuk. Men nu förstår jag ju att du hade större grejer för dej. StorKalas vill man ju inte missa i första taget.Hoppas du har haft en bra helg tillsammans med bla din syster.

Kul att du gillade mina alster som jag knåpade ihop på träffen under lördagen. Mina alster som jag gjorde under söndagen kommer att dyka upp i min blogg när jag återhämtat mig lite;)
Vi ses framöver Kram/ Teres

Kamilla sa...

ÅÅÅ kortet är heeelt underbart!!! så snyggt med grönt :D jag får nog ta mig i kragen och keta upp annat papper än rosa *fniss*
Synd att du inte kom till öviks träffen, men det blir en ny träff, syster yster din fyller ju bara 30 en gång ;)

Karin sa...

Wow! Vilket underbart fint kort med så många fina detaljer! =)

Stämpeln jag använde runt motivet på stämpelasken föjlde med när jag köpte Quickutz Sophisticate alfabet=)

kram kram!

ScrapMi@ sa...

Knappt vågat kika in för jag anade stordåd......o jag blev inte besviken kortet till Linda var verkligen JÄTTEFINT Du slår Dej själv med hästlängder.
Super superfint!!!

Både scrapträff o 30årsfest verkar vara lika utmattande =)))))))

Kram//Mia

Gjodan sa...

Super fint kort. Du lyckas då göra allt så himla fint!!!
Vilka söta ugglor.

Hoppas festen blev lyckad!!!

// Malin

ScrapAnga sa...

Hej igen, vilket underbart kort, hon kan ju inte ha blivit annat än galet glad!!
Vilken underbar dikt, den rörde mig till tårarna.
Vi hade det helhärligt i helgen och jag antar att du hade det med, men du var saknad.
Vi höres kram på dig...Anga