tisdag 24 mars 2009

Bra att ha

Har knåpat ihop ett snabbkort, bara för att jag så gärna ville måla denna underbara tös men hade egentligen inget behov av ett kort så det får bli ett bra att ha kort. Är så himmla less på alla kort med en massa massa dekorationer osv på så jag valde att göra det mycket enkelt.


Här kommer en närbild på motivet, är supernöjd med målningen. Har testat en annan teknik så nu blev mina promarker favvosar igen. Kluttade dit ngn form av bakrund oxå som jag ser att en del har på detta motivet.


Såhär ser kortet ut öppet, lite rolig vikning på ett litet kort. Ta ett ark som är 30x10cm, bigga 10 cm in från båda kortsidorna sedan digonalt över de yttersta rutorna. Klart att dekorera. Perfekt blomkort eller liknande.


Glädjorna sitter långt inne idag men det är då de behövs som bäst så "here it goes"!
1. för omtänksam make som handlar pytonsmakande uppiggande medel
2. för den otroligt roliga stunden av målning idag
3. för nybakta bullar
4. för .... eeehhh (fick tänka lääänge) ...jo!! underbar tacopaj vi åt till middag
5. för..... hm.... tadilipom... hm... suck.... *ngt borde jag väl..* ... antar jag är glad för att allt egentligen är ganska vanligt just nu.

4 kommentarer:

Lia sa...

Jag ser inget!!
/Sys

Lia sa...

Ojdå! Var visst bara min dator som var kass :P

ScrapAnga sa...

OK, nu är jag med...
Vilken fiffig vikning, jätteroligt, det måste provas nån dag, men det är mycket man vill prova på, hihi..
Och var ska tiden komma in...
Ja nu kommer våren, och man får väl börja att sitta ute, men då blir det ett himla spring in o ut efter alla grejer...
hmmm...
Ska doktorera vidare i detta, hihi, kram på dig gumman

scraploppan sa...

HEJ!
Jag ville bara skriva och berätta att jag har dett detta kort IRL och det är så fint att man inte kan tro att det är sant hihi! Jo det är sant för vi vet att du alltid gör fina saker!!!
Puss o kram!