fredag 27 februari 2009

Kortelikort



Här kommer ett till kort jag pysslat ihop i veckan.
Tack anga för leveransen av de ooohhh så viktiga pärlorna som pryder detta kort. =) Ibland så har man en förmåga att fastna i sitt eget tänk.



Jag saknar fortfarnde lite pyssel på detta kort. Vill ha en skylt som det ska stå grattis innuti på framsidan men hittar ingen i rätt storlek, har dock en vän som ska komma förbi med ngra jag ska få kika på.









Det var ett väldigt roligt kort att göra. Just för det annorlunda formatet som jag sett i någon bloggrunda någon gång och som jag sparat i minnet att använda.

Har målat motivet med färgpennor från Clas Olssons och sedan tonat det med thinner och en stompf.










Insåg när jag nu lägger in kortet att det skulle varit fint med mönstrat papper på insidan av framsidan... hm... måste åtgärdas. :)


















Såklart en primaros av sorten stor och lite dekorationer.







10 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Färgerna, motivet, kortvikningen o dekos allt i en härligt underbar mix o kortet var JÄTTEFINT....jag har fått se det IRL o det var ännu finare IRL....gillade verkligen detta kort!!
Liftvarning på det ...hahaha!
Krammmmm //Mia

ScrapAnga sa...

Hej hej, vilket underbart kort du har åstadkommit.
Helt fantastiskt, men...vilket jobb!
Att dekorera alla sidor som du har gjort, fantastiskt, hoppas att den som får den inser vilken tid du lagt ner på det, kramen kramen

Anonym sa...

Ett jättefint kort! Roligt med den lite annorlunda öppningen. Jättevacker blomdekoration!

Mija ♥ sa...

Hej Glimmis!

Tack för kommentaren på min blogg! Finfina grejer du har gjort:)

Mija

Pimmi sa...

Jättefint kort, roligt format och vad snygg dekoration du har gjort. Vilken läcker blomma. Kram Emma

scraploppan sa...

Du har lyckat igeeen....;)
Skulle verkligen se detta kort IRL! Och blomman...ojojoj va fin den var. Var det dom du väntade hem för ett tag sen tro? Känner att jag skulle vilja ha sånna...mmmm...
Ha det bra Kramen///L

Karolina/karehed sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Kul att du hittade dit.

Här fanns mycket fint att titta på. Gillar alla fina detaljer du har på dina kort m.m.

Karolina/karehed sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Kul att du hittade dit.

Här hos dig finns det så mycket fint. Gillar alla dina snygga detaljer på kort m.m.

Kamilla sa...

Hallåj och OOOH vilket superfiiint kort :D
Jätteläcker vikning och dekorationen är ju überläcker! vad söta dom stora primarosorna är.
Såklart får du lägga till mig i blogglistan, det gör mig bara glad, jag lägger till dig i min ;)
Kram kram

Anonym sa...

Det är betungande att hitta utbildade folk om detta ämne, men du låter som du inser vad du pratar om! Tack