onsdag 11 mars 2009

Beställningskort i lila dröm


Här kommer ett kort i färgen LILA, om du skulle missa det. Beställaren äääälskar nämligen lila.
Jag grubblade å grubblade hur jag skulle ha stägningen som på detta kort som är lite tjockt och lätt glipar upp annars, men tillslut fann jag en lösning jag tyckte va ganska okey. Som en hasp liksom.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
..
.
Här kommer några detaljbilder. På rosbuketten på framsidan som är av cremefärgade primarosor som jag piffat till lite med lila färg och några pinspärlnålar (såklart). Blommorna innuti är en fantasiblomma som jag knåpat ihop i kaffefilter och målat med vattenfärger. Sen en närbild på underbara Sugar Nellis Daisy-flicka, fin va. målat med färgpennor och sedan stompat lite med thinner.
.


Jag valde att sätta grattis på framsidan och motivet på insidan och den personliga grattis hälsningen finns det plats till på baksidan, bara för att jag tycker insidan skulle bli som en lite tavla som man bara kan ha ståendes på en hylla ett tag bara för att.

Jag hoppas ni gillar kortet och framförallt hoppas jag mottagaren gillar det och såklart beställaren.

7 kommentarer:

Kamilla sa...

OMG jag SVIMMAR!!!
Det var bland det vackraste jag sett på länge :D
ååååh lila är ju lika snyggt som rosa ...

Kram kram

Pimmi sa...

Underbart vackert kort, och så mycket jobb du har lagt mer på det, specielt på insidan. Snyggt Kram Emma

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Älskar lila och det var ett grymt snyggt kort! Och underbara askar och ExplodingBox och allt vad det nu heter. Du är ju grym på skapandet! =)

På återseende!
/ Angelica

scraploppan sa...

WOOW!!!!
Jag har säkert suttit tio minuter och tittat på ditt kort i förstoring!!!!(tio min är lång tid för en som inte kan sitta still hihi)
Men jag skulle vilja veta lite mer om hur du ha gjort haspen...! Om det inte är superhemligt så klart ;)
Du är helt enkelt otroligt duktig, men som du kanske har fått höra redan hihi!

Kramen /// L

ScrapAnga sa...

WOW WOW WOW...
Ja vad ska man säga. Du är ju helt fantastisk. Kul att du är tilbaka så att vi får alla dessa alster att titta på. Den, ja...den är ju som hel SMÄLLKARAMELL... Fantastiskt vacker, och färgen har jag inget att klaga över. Hihi...

Du har överträffat dig själv ; )) IGEN.
Kram vännen // Anga

ScrapMi@ sa...

Ställer mej i ledet o säger oxå WOW!!!!

Helt otroligt vilket jobb Du lagt ner på kortet mottagaren måtte bli överväldigad ;-)
Härliga färger o sammansättnigar av dekos o blommorna....me like!!!!

Kommer att sakna Dej galet mycké i helgen :-( kommer att kännas tomt utan Erica vid min sida!

Ha det gott o fira syrran ordentligt!!!!
Många goa kramar //Mia

Anonym sa...

Vilket otroligt fint kort du gjort *gillar*
//HelenaN