måndag 1 december 2008

Ia: skolljus


Min dotter kom hem idag överlycklig för de skulle få ha en egen liten ljusstake på skolbänken att tända en stund varje morgon. Den skulle vara liten så att de kan stoppa undan den i bänken och såklart så kan inte en scrappande mamma bara ta en ikea ljuslykta å skicka med dottern. Ner i källaren leta en lämpligt glas och sedan dekorera lite fint.
Jag testade här att göra en "fusk" rosett som jag sett beskrivning på någonstans, mycket smidigt. Sedan fick jag användning för de söta små pärlhjärtarna som jag inhandlade häromveckan. Dottern älskar när det är lite tjusigt å gulligt sådär
så på med band, pärlfloss, det rosa/röda tildapapper, som är lite gulligt tycker jag, till en tags och sedan en mirabyll biljett med ändrad text. Istället för "I väntan på tomten" blev det "I väntan på jullov".
Jag blev riktigt nöjd och dotterns: ÅÅÅHHH gav ett gott betyg.
Mysig advetsvecka på er. //e


3 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Men vad fin....jag vill oxå gå i skolan o ha en sån fin ljusstake på bänken...lyllos Ia ;-)
Hon måste ha världens bästa mamma :-)
Kramizzzz

Jessica sa...

Men vad fin den blev!! kram

Anonym sa...

Jag förstår att hon blev nöjd med detta, TÄNK...om, min mamma scrappade när jag var liten, vad mycket fint man hade haft.
Nu sydde hon ju istället och man var tvungen att ha hemmasydda JEANS... hur kul va det på en skala??
Kan tala om att det tyckte inte jag i alla fall. Men "ljusskålen" vart i alla fall jättefin, kramkram