lördag 13 december 2008

Äntligen... & mammas födelsedag




Äntligen kommer ett nytt inlägg... tjohoo.
Min älskade mamma fyller år idag, men hon & pappa firar den i thailand... (blää taskmörtar) ;)
Hur som haver så är jag så trött på ett minialbum jag håller på poa med, som egentligen skulle ha måsta postats i veckan som varit, så jag var så illa tvungen att göra något annat och då blev det detta enkla kort.
Min mamma fullkomligen älskar orkideér, sist hon var i thailand och förälskade sig i landet så kom hon hem med massor av orkideéstänglar... i underbara massa färger.
Så när jag såg denna ide till att göra egna orkideér i papper så var det bara ett måste. Hittade idén till dem hos Marie som enligt mig skapar helt underbara alster.
Nu önskar jag bara att jag köpte den dära wellumtejpen... mutter, men jag kanske ska täcka limpluttarna med ett band el så... ??
Härlig luciahelg på er. //e

6 kommentarer:

Jessica sa...

klart att jag har tid att titta på vad du har gjort,vännen min =) vad du än gör så blir det bra, sån är du.kram vännen J

ScrapAnga sa...

Äntligen, hihi. Som jag väntat *fniss*. Helt underbar orkide, och det är ju vad jag gillar med dig, du gör så mycket fint! Egna ideér, söker inte givna "regler", di hittar allt skoj, kan man säga, har du gjort orkiden i det vita metallic-papperet tro? Hur som haver så var det jättefint, Kramiz, kramizz

Pimmi sa...

Åhh hjälp vilken vacker blomma!! HUr har du gjort den?? Undertbart. Vet inte just på vellum man på OH fumkar även scrappyglue väldigt bra syns inte. Ha det bra kram emma

ScrapMi@ sa...

Men underbar orkideé, håller med Anga Du har så härliga ideér......är såååå imponerad av blomman ser ju helt verklig ut!!!!
Kram/Mia

Karin sa...

Men va vackert! =) Såå fint!


Ja, du.. kanske jag går på annan tid än resten av världen **fniss** Eller så har jag världens snällaste man & dotter som låter mig pyssla.. =) *skrattar*

Kramar till Dig! =)

Biggan sa...

Underbar blommma!! Du har böjt kronbladen (eller vad det heter :))
så den ser verklig ut!