torsdag 18 juni 2009

Gift-in-a-jar-gåva (gåva på burk)


I morgon är det midsommar (om någon missat det..;) Iaf så är vi bjuden till goda vänner på midsommarfirande. de har stuga alldeles vid moälven, helt avskillt från insyn, egen strand (dock vet man aldrig från år till år hur den kommer se ut).. ja det är bara en underbar plats på jorden. Vi blir bortskämda med att inte behöva göra någonting alls utan bara komma, njuta och må gott. Såklart så vill vi visa vår tacksamhet och funderingarna började gå... en blomma?... eh för trist... kanske någon fins sommarplantering?... hm känner jag igen måste gjort det förr...baka något?... men det gör jag juh jämt... suck. Ut på nätet och hittade omedelbart denna underbara iden med Gift-in-a-jar på en blogg som jag tror kallade sig husmusen. Det var tydligen stort i Nordamerika med detta. Ideén är iaf att man fyller en burk med de torra ingredienserna till en kaka, helst då kakor som har lite varierande prydnandsfullt innehåll. Sedan skriver man vad mottagaren behöver lägga till som tex smör el ägg och hur kakorna ska göras såklart. Lite fint tyg på och ett fint band av valfri sort och voila! En perfekt gå bort present.
Ursäkta de urdåliga fotona, var sugen att lägga ut dem direkt och hade inte tid att vänta tills i morgon. Det enda som stör mig är att tagsen med receptet på blev aningens för stora... men min första gång man lär så länge man lever.

Nu önskar jag ALLA en underbar härlig midsommar. Det tänker jag ha iaf. =)


Posted by Picasa

7 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Åhhh vad fiffigt....ska vara Du o komma på nått sånt....mottagren kommer att bli överförtjust....SNYGGT!!!

Glad Midsommar på Er hela familjen!

Kramar från //Mia

Fröken paj sa...

En jätterolig idé! Mottagaren måste ha blivit glad! Vilken fin blogg du har, massor med inspiration hittar man. Är det ok om jag lägger den bland mina favoriter på min blogg? /Fröken paj (Linda)

Marie/Mison sa...

Vad fint och smart! Skulle bli jätteglad om jag fick en sån burk.

Lia sa...

Åh, ah, iiiii vad supersmart! Du är bra finurlig du. Kram på dig!!/ Sys

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Så läckert! Har sett det i någon annan blogg också och resultatet blir ju så snyggt! Och det lär ju komma till användning!
Jag hade blivit överlycklig för en sådan present - för det finns ingen som är så lat på att baka som jag. Men hade jag fått ingredienserna så färdiga och fina - ja, då hade nog t.o.m jag orkat ta tag i det! ;-)

Hoppas du hade en skön midsommar?
Ha de bäst!
Kram / Angelica

ScrapMi@ sa...

Nu går jag på bloggsemester!
Ha det gott!

Kram//Mia
Ps:tack för igår =)

ScrapAnga sa...

gud vilken fiffig idé!
Jättefint ; )

hoppas att det blev en god kaka, och att mottagaren gjorde den medans du hade chans att smaka :))
Ha det gott, även jag tar ett uppehåll nu, mest för att det är så svårt att skriva.

Ha en fortsatt trevlig o underbar sommar, kram kram Anga