tisdag 2 juni 2009

morsdagskort & en fantastisk upplevelse



Jag har ikväll fått uppleva en underbar konsert med min dotters kör, Barnkammarkören och en gästande kör från sydafrika, BlomfonteinChildrensChoir.
Det var en upplevelse som inte hör till vardag och jag är så glad att den nu är min att bevara.
ni ska veta rysningarna när en flicka ur den afrikanska kören sjöng Så som i himlens och Helen Sjöholms sång Gabriellas sång (En av mina favvosar att tillägga).... på svenska. Hon var underbar... det finns inte ord att beskriva.
De avslutade med en låt där de i början och slutet lät som en afrikansk savann... de tog oss på en resa genom syrsor små knäpp, lejons rytande, fåglar olika lätet, milt duggregn regn till enormt smatter med oska.... helt otroligt.

Känslan i kroppen det skapade är obetalbar och mitt leende går från öra till öra.


Nu ska jag inte nöta på om det utan ville bara beskriva min tacksamhet för känslan av liv i min kropp de gav mig.

Här kommer iaf en bild på morsdagskortet min mamma fick när hon hälsade på igår. Hon fick en sprucken röst och sa; "åh... får JAG ett så fint kort". Det var oxå en skön känsla.


Jag har glömt att vara tacksam på väldigt länge nu (har nog inte känts som att det funnits något att vara tacksam över) men idag är jag fylld utav tacksamhet och minns plötsligt vad skönt det känns att vara det.

Jag är tacksam för;

1. att jag inte behöver känna sorg
2. känslan en konsert gav mig
3. mina barn som, trots sjukdom, varit glada å goa hela dagen
4. pippifågeln som flög in i kyrkan och förgyllde ännumera en upplevelse, tro vem det var som hälsade på i skepnad av en fågel...
5. oskars kommentar; jag tror pippin njuter av musiken oxå, låten är vacker (tänk de orden ur en 6 åring)

3 kommentarer:

Karin sa...

Låter som det var en fantastisk konsert.. å vilket fint kort du har gjort till din mamma! Himla cool vikning, gillar massor!
kram på dig!

Pimmi sa...

Jättefint kort, och med en läcker vikning som vanligt, förstår inte hur u kommer på allt. Kram Emma

ScrapAnga sa...

Jättefint kort, och härliga färger, kul vikning, det måste provas ngn gång.
Stämpeln passar utmärkt till en mor, förstår att hon blev glad, ha det gott//Anga