fredag 6 februari 2009

Avtackningskort


Ni anar inte hur mycket huvudbry och huvudvärk jag haft över detta kort. Kortet som jag beskrivit tidigare skulle gå till en hollänsk herre som för många år sedan gick på grund och därav mötte sin fru och därför hamnade i sverige. Han ska nu gå i pension och ska avtackas av sina arbetskamrater och de ville gärna att kortet skulle på något vis symbolisera denna historia. Puh... jag har vändigt å vridigt, jag har klistrat fast å sen skurit om det, jag har kastat å börjat om... jag har rivit mitt hår och tuggat ner mina naglar för att ge historien en bild.

Såhär blev tillslut resultatet...





Den andra herren som också ska avtackas gillade att snickra, så det blev snickaredwin (dock inte min favvorit).
Det är svårt att göra kort till killar och detta är dessutom till fullfjädrade verkstads killar så det skulle INTE vara något lull lull, glitter eller blommor på. Puh... glitter som gör allt?? ..hihi

Nu är det skönt att kunna lämna över dessa kort och få börja poa med lite alla hjärtans dags grejjor.

Ses snart igen. =)

4 kommentarer:

Pimmi sa...

HELT OTROLIGT!!! Jag tror inte att du inser själv så underbart snyggt det fösta kortet är!! Vilket djup du har fått till i bilden. Är så impad! Ramen runt smickar på det andra kortet är också skitsnygg! Mycket inspirerande Kram Emma

ScrapMi@ sa...

Håller med Pimmi OTROLIGT fint kort o härligt djup i kortet....klappa dej själv på axel sträck på Dej o var stolt!!!!
Och snickar Edvin gjorde sej bra på ett fint kort!!!
Du är jätteduktig!!!
Kram/Mia

Teres sa...

Förstår att det var en tuff utmaning att ta sig an, men slutresultatet blev ju bara SÅÅÅ bra. Det är galet snyggt!! Dessutom berättar kortet verkligen historien som du fick ta del av.

Det andra med snickaren på är också minst lika snyggt!

scraploppan sa...

HEEEEEJ!!!!
Meeeeeen va fiiint kort med båten och hela historien bakom. Färgerna var otroligt fina och allt bara passade ihop liksom! Du ska verkligen ta åt dig och förstå hur bra du är!!
Kramen/// L