söndag 8 februari 2009

helgens glädjor..=)

"Glädjor" visst är det ett konstigt ord, vet inte ens om det är ett riktigt ord men det rullar så mysigt på tungan att jag finner mig säga det flera gånger som för att smaka på det.
Eftersom jag totalt somnade ifrån datorn efter melodifestivalen så skriver jag 5 glädjor för hela helgen. Nr 2 var en given glädje idag trots att det gav mig sorg i hjärtat.
Sen är jag så tacksam för att denna ide givits till mig för jag har länge tänkt komma igång med min tacksamhetsbok men liksom inte fått ngn fart, också var det så genialt att jag kan skriva dem här där jag ändå ränner flera gånger om dagen. =) Tack!!

1. för lukten som mina nybakta rågbröd sprider i mitt hus.
2. för vänner som bryr sig om sina andra vänner (puss på dig gumman ;) )
3. att jag kan välja att aldrig lyssna på "snälla, snälla" igen
4. för Oskars varma små händer och armar som så ofta spontant ger mig en kram
5. trots det ihärdiga snöandets förtret för andra så är jag fortfarande glad för den vita snön

1 kommentar:

ScrapMi@ sa...

Åh vilket härligt ord....glädjor det var nått nytt! Och rolig idé att sprida vidare;-)
Du har en utmaning i min blogg :-)
Kramiz/mia