tisdag 27 januari 2009

"Why"

Har änligen haft tid och möjlighet att gå en bloggrunda, det var ett par dagar sedan sist vill jag säga. Hamnade som alltid på underbara Maries sida (med mina händer har jag skapat) och gluttade igenom hennes senaste inlägg, fastnade för ett test hon tagit som gav henne ett ord som skulle symbolisera henne. Var illa tvungen att testa själv såklart.

Mitt ord blev "Why" (varför) och såhär löd förklaringen,
You see life as complicated and intriguing. The only thing you know for sure is that you haven't figured it all out yet.You question everything and believe very little. And whatever you believe is likely to change.You are interested in theories, philosophies, and religions... even if you don't buy into any of them.You are also fascinated by how things work. You'd like to understand as much in the world as possible.
De ser livet som komplicerat och fängslande. Det enda som du vet säkert är att du inte listat ut allt ännu. Du ifrågasätter allt och tror på väldigt lite. Och vad du nu än skulle tro på så kommer det troligen att förändras. Du är intreserad av teorier, filosofier och religioner... även om du inte är övertygad av någon av dem. Du är också faschinerad av hur saker fungerar. Du vill förstå så mycket av världen som möjligt.

Ja detta stämmer på många sätt å vis ganska väl. Ju mer man lär sig ju mer förstår man hur lite man vet!! Det är min erfarenhet iaf. Jag är ofta ifrågasättande på både gott och ont. Och att lära mig och testa nya saker är alltid roligt. =) Men inte tror jag att ett enda ord kan beskriva hela komplexa jag.

Gå in och prova och se vilket som blir ditt ord här.


2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Nyfiken som jag är så var jag tvngen att testa, och mitt ord blev HOPE.
Ja det tycker jag passar bra in, hoppas att du får tillbaka scrapparandan, för jag börjar sakna dina alster, tänk på mig som ser upp till dig, kram kram,Anga

Glimmis sa...

hihi... ja jag gatt testa en gång till och då fick jag oxå "hope". Otroligt vad vi kan få det mesta att passa in på oss själva.

Förstå vilken "makt" det ger oss =)

Kram //e