måndag 5 januari 2009

scrapProjekt 52

Titel: scrapProjekt 52
Tidsram: Januari -09 – December -09
Deltagare: Alla som vill vara med, lämna ett meddelande med din mailadress så lägger jag till dig.
Projekt ide: Att dokumentera sitt liv under ett år. Varje vecka under året så skapar deltagarna något som är inspirerat utifrån sitt liv, en tanke, en känsla, en händelse från den veckan eller vad man nu vill. Och första veckan i månaden, om vi vill, så kan vi ha en gemensam utmaning.
Material: Jag gillar att testa en massa nya saker både i material och i utförande och därför tänkte jag lämna detta fritt upp till skaparen att välja hur den vill dokumentera. Man kan variera sig med att tex ena veckan skapa en LO och nästa vecka en altrad sak, en dikt el ett kort likaväl som man kan vara konsekvent och skapa enbart 52 LO:n.
För att sammla allt på ett och samma ställe har jag skapat en speciell blogg för detta projekt. Denna blogg har möjlighet att använda sig av flera användare och därför kommer varje deltagare att kunna göra sina egna inlägg.
Viktigt: För att detta inte ska bli en börda varken för mig eller någon annan så håller jag projektideén väldigt öppen. Inga priser eller någon press utan bara glädjen att dela med sig till andra. Den ursprungliga ideén föddes när jag läste om ett annat årslångt projekt sedan har jag surfat runt lite och hittat ett amerikanskt projekt som heter "Project fifty-two", jag föll för hennes ide och har i princip kopierat den och översatt till svenska (för dom som föredrar det).

Huvudsakligen så är detta ett projekt jag vill göra för min egen skull, att dokumentera ett år av mitt liv och är det någon som vill hänga på så är ju det bara superroligt.
OBS! viktigt att komma ihåg det är ingen press alls, missar man en vecka, gör det inget, vem bryr sig? Scrappa ned ”Varit upptagen”, el ”Inte hunnit denna veckan” lite enkelt på ett papper el liknande. Det är också rolig dokumentation över hur den veckan varit i ditt liv.

Nu kör vi!! Kram //e

OBS! adressen för scrapProjekt 52:s blogg är

http://scrapprojekt52.blogspot.com/

1 kommentar:

Biggan sa...

Oj det här blir för avancerat för mig! Jag scrappar ju sååå långsamt och sällan så det här skulle jag inte klara av! Ska bli kul att följa er i alla fall!