söndag 11 januari 2009

mitt lilla års-ord


Här kommer mitt ledord för 2009
Det finns många underbara ord jag valde mellan och alla finns de på LO;n men jag valde tillslut ordet Endeavour (fråga mig inte exakt hur det uttalas) det är ett engelskt ord trots att jag tycker det ser ut att kunna vara franskt.
Hur som haver betyder ordet att bemöda sig, anstränga sig, och min tanke var med detta ord att i år vill jag skapa mig mitt liv som jag vill leva och det krävs en viss....
Men som sagt alla ord som finns med ska jag försöka bejaka och leva efter för de finns i den visionen jag har av mitt liv.
Jag är inte nöjd med LO;n, saknar ngt men kan inte finna vad det är så därför blir den såhär och kommer jag på vad det är så kan man alltid efterscrappa.
Nu saknar jag min syster så jag tror hjärtat brister (hon är i thailand å luffar runt så hon är inte borta för alltid), men jag saknar henne så.
Kanske en liten inblick i min vecka 3...;)
Kram på er bloggvänner //e

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan tycker du gjort det jättefint...Härlig ide med så fina ord
ha det gott
kram från agneta

scraploppan sa...

God kväll! Måste bara skriva innan jag får min skönhetssömn...vilken underbar Lo! Den är liksom maffig och lugn på samma gång...svårt att förklara men den var så fin!
undrar bara vad du har i mitten av blommorna för "pärlor"... :)

Kramen/// L

Pimmi sa...

Vilken utmaning att bygga en Lo på ett ord, och sen att hitta ett ord som man kan täcka sig också, Jag tycker att du har lyckats riktigt bra, snygg blev den Kram Emma

ScrapAnga sa...

Hej igen, ja jag har ju kommenterat dig redan, men du kan inte få nog med beröm.
Jag tycker att färgen ser helt underbar ut, håller med loppan att den ser lugn, mjuk och harmonisk ut. Kram till dig, och du, förresten, du har en överraskning på min bloggsida, Kram

Karin sa...

Åh vilken fin layout! häftigt & göra den kring ett ord..=)

Ps, det som är overlay på min rosa lo är det rutiga ;)

Kram på dig !

Gjodan sa...

Jättefin lo, lite annorlunda när det inte är något foto med.
// M