tisdag 14 april 2009

Jag bytte ut kvasten mot ambulans.

Har haft en annorlunda påskafton. Den började i soliga solberg med god mat, solsken, fika och härligt sällskap den fortsatte dock med en akutfärd hemmåt i dundrande (mycket olaglig) hastighet och färden avslutades med mötande ambulans och en massa timmar på akuten där fick man härligt starka smärtstillande sprutor. Fick iaf reda på vad veckans konstiga magåkomma berott på. Jag hade ett gallstensanfall. Så fruktansvärt ont... huvva, både spydde å skrek i bilen. Stackars min små hjärtgryn som satt i baksätet å höll för öronen för att slippa höra mammas plågande.

Ja nog om min påskhelg som har gått i smärtans tecken, det har av förklarliga skäl inte blivit ngt värst med pysslandet men innan eländet (eller snarare emellan) så hann jag med att knåpa till ett halsband min syster beställt. Hon ville ge hennes barndomskamrat en liten gåva och därför ville hon ha ett hjärta och två tags som det står "Forever friends" på ena sidan och deras namn på baksidan.

Tycker det blev en riktigt fin present. Eller hur?

Posted by Picasa

14 kommentarer:

Vibbe sa...

Stackars dig.
Hoppas att alt är bra med dig igen.
Kram Vibbe

Vibbe sa...

Jag glömde säga att halsbandet du gjort är stört snyggt.
Kram Vibbe

Karin sa...

ojoj,va läskigt.. Hoppas du är bättre nu!

Jättevackert smycke!

kraaam!

Ida sa...

Usch ja! Hadde Njurstens anfall i december. Trodde jag skulle dö! Nu går jag med slang från njuren ut på ryggen så att jag inte ska bli sjuk på nytt... Skönt att höra att du är hemma igen...

Jenny sa...

Kanonfint halsband! Hoppas att du mår bättre nu.

Biggan sa...

Oj vilken otur! Jag har också varit i Solberg och tänkte faktiskt på att det är långt om man skulle bli sjuk! Hoppas du mår bra nu och halsbandet var underbart läckert!

BellaMio sa...

Å, visst blev det fint... Och krya på dig!!

Tack för titten :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hoppas du mår bättre nu, gallstensanfall är inge kul alls!

Ditt halsband var grymt nice! Och jag hoppas du får mer tid och ork till mer pyssel - det är ju så tråkigt att inte palla med! ;-)

Krya-på-dig-kramar
/ Angelica

ScrapAnga sa...

Din systers vän blir hur glad som helst över en sån fin present.
Huvva för magen, men tur att du mår bättre ,)

Kryapådigkramar // Anga

Helen sa...

Fy vad jobbigt, hoppas att du fått hjälp nu så du inte får så ont igen!
Vilket fint halsband du gjort!

Li@n sa...

Fy för ruggan för gallsten...det sägs göra obeskrivligt ont :( hoppas du piggnar till bums!

Underbart vackert halsband *suck*
Må så gott så ska jag kila runt inne hos dig en sväng.
Kram Lian

Ida sa...

Ja men visst jag skickar länken till bloggen där jag hittade det, Hon är jätte duktig på bildbeskrivningar... Var så god! http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com/2008/10/1-halloween-hnglar.html Ha en fin dag!

Teres sa...

MEN FYYY så hemskt. Å vilken dålig början på påsken. Hoppas verkligen att du piggat på dej nu och känner dej bättre. kram / Teres

ScrapMi@ sa...

Blev tagen över SMS:et jag fick att Du blivit dålig....för gallsten är ju som vi sa en grym o outhärdlig smärta. Skönt att Du fått op.tid ganska snart.

Halsbandet var jättefint, Lindas kompis måste blivit superglad!!!

Kram//Mia