söndag 19 april 2009

En korg till mormor



Idag tog sig nästan hela familjen en roadtrip till min mormor. Jag är så glad att vi kom oss för trots att jag är grinig å sne mest hela dagarna för att jag sover såååååå dåligt. Fick såklart insikten sen igårkväll att jag ville såklart ta med mig ngt egetskapat eftersom den genen troligen kommer från min mormor och hon har alltid pysslat med ditten å datten å hade hon varit ung idag är jag övertygad om att hon skulle varit en scrappare. Säkerligen en mycket begåvad sådan.
Letade iaf bland minnesfilerna i skallen vars jag kan ha sett en lämplig ask/korg eller ngt annat roligt att ge bort och kom tillslut på denna som jag nyligen sett men då lite påskig. Men med påsken avklarad så gjorde jag en vårig ist och med tanke på den lilla tiden jag hade på mig att göra den så blev jag ändå rätt så nöjd... tycker pricken över i;t var att jag hittade en penseé att stoppa ned i den. Det är väl vår va? Hann inte fota innan avfärd så den är fotat på plats hos min älskade gamla mormor.
.
.
Jag såg när jag var där idag att mormor fortfarande hade framme den väldigt juliga tändsticksasken som jag skickade till henne i julas... hon fyller år om en vecka så jag ska faktiskt ta å göra henne en vårask.
.
Jag känner mig glad och inspirerad av att ha fått återupplevt lite gamla minnen, alla dofter och små barndomsminnen, de var mycket upplyftande. Men det roligaste av allt var att min son som nu är 6 år (sist han var ditupp var han kanske 1-2 år) hade längtat att få se kossor på nära håll och när han då hoppade ur bilen så tyckte han det luktade så hemskt att han kjöjdes och höll för näsan...hihi... stadsungar! Mina barn är nu sånna som en annan skrattade åt när man var liten när man hörde om stadsbarn som fick åka på kollo för att se landet, lantbruk å djur. Men de är ju uppvuxen i staden så så är det. =) men dock underbar roligt. Mina älskade små humlor, två stycken stadsungar/asfaltsbarn.... *fniss*



Posted by Picasa

7 kommentarer:

Lena50 sa...

Men villken fin korg, kul att göra något egen tillverkat, bara man har fantasi så, och det verkar du ha...det ligger tydligen i generna då....tänk vad din mormor blev glad...och som jag alltid säger, det är alltid roligare att ge till dom man ser uppskattar det :)

ScrapMi@ sa...

Åhhh en så söt liten rackare, passade ju utmärkt med en pensée kan inte bli mer vår!!!!!

Vad gulligt skrivet att din mormor skule vart en duktig scrappre...jag log inombords!

Kramen //Mia

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Superfin korg! Du är så kreativ och grym på att göra alternativa scrapsaker! I'm digging it!

Visst är det trevligt med gammlamormrar! Så mysigt det låter med ert besök... Mina barn är också klassiska stadsbarn, tänker ibland på hur lite av landet de fått uppleva gentemot mig. Lite sorgligt är det..

Ha de så gott och hoppas du får dina behövliga sömn snarast!

Kram / Angelica

ScrapAnga sa...

Vilken toppenkorg, det var ju jättefint med en penseé i den.
Jag skrattade när jag läste om dina "asfaltsbarn" Ja är man inte van med landet så är man inte, mina diggar att åka till landet.
Och kor, var hittade du dom, de börjar ju vara bristvara på att få lyckas se en sån nu för tiden, kram till dig

Anonym sa...

Jättefina saker i bloggen :) lägger till dig i min blogglista. Så jag kommer att titta in lite oftare:)

scraploppan sa...

HEEEJ!
Vilken superbra gå bort present när man kan stoppa i en liten blomma! Blir lite sugen att göra en till min mormor! :) Hoppas att du har fått sova lite i natt!
Kramar
///L

Anonym sa...

Den korgen var ju jättefin!! Har du möjligen någon tutorial/länk till den?

Lägger till dig i min blogglista med, så att jag kan kika in igen, och igen, för att få lite inspiration.

Mvh Linda