söndag 4 oktober 2009

en fullständigt underbar människas kort

Min makes barndoms-extramamma, Pia, fyller 60 år. Hon är en av världens coolaste, godaste, härligaste människor jag vet. När maken växte upp så var hans mamma och Pia bästa bästa vänner så han ser till henne som en extramamma. Varje gång vi träffar henne får hon oss att känna oss speciell, betydelsefull och omtyckt, vilken underbar förmåga hon äger att göra andra glada. Hon har avsagt sig all uppvaktning men ett litet kort tänker vi allt ge henne. (dock är det nu en dag sen men jag har så svårt med tiden och att hinna med nu)
Pia läste till präst för kanske 15 år sedan, bara det! hur starkt är inte det ...*impad*. Hon är färgstark och vacker och jag ville ge ett kort som passade just till henne!
Jag har grubblat på kortet kanske en vecka och inget har riktigt stämt, passade inte med något stämpelmotiv, jag hittade inte färgerna... suck vilken huvudbry och jag visste inte om jag skulle göra det i lite kristen anda eller inte, har aldrig gjort det. Men jag tror att jag hade så höga krav på mig själv och när jag bestämde mig för att "go whit the feeling" så blev allt rätt. Det liknar inget kort jag förut gjort men jag bara älskar det. De ruffiga färgerna, stämpellöst på framsidan, ornamenten, tagsen... ja jag är nöjd.
Vikningen fick jag av annica när jag var på bruksgodset, då hon hade gjort ett helt underbart kort med denna vikning. Pilligt men lite annorlunda.

God´s Blessings!


Posted by Picasa

4 kommentarer:

Wildärtan sa...

Så otroligt snyggt gjort!
Visst är det ett sedelkort du gjort som du satt tags i istället? Coolt...

ScrapMi@ sa...

WOW vilket fantastikst vackert kort.....och riktigt "Piigt" om Du förstår vad jag menar =)))))

Klart Du ska vara nöjd med det.....Duska vara mallig för det var verkligen snyggt!!
KRam//Mia

ScrapAnga sa...

Gud vad mycket fint du har gjort, jag måste hålla mig uppdaterad lite bättre. Snyggt, snygging... ; )

Ida sa...

<3 Jag blir rörd!