söndag 11 oktober 2009

Ask & silversmycke

Här kommer en ask som jag gjorde på bruksgodset för ett par veckor sedan. Jag hade ingen tanke med den då men dagen efter så slog det mig att det skulle bli en ask för hälsningar till min sys som ska iväg på en resa via jobbet.
Vi människor är så dåliga på att berätta för varandra vad vi tycker om varandra. Jag ville på detta sättet på något vis berätta hur mycket hon betyder för mig och tanken slog mig att det är kanske fler människor omkring henne som vill det. Så jag frågade runt bland familj och hennes vänner om de ville lägga ett litet meddelande i asken också. Och jag säger bara det... gösses så otroligt fint alla har skrivit... tårarna har runnit många gånger.
Jag gjorde även ett halssmycke i silver som det står "memento te amari" det betyder remember that you are loved (kom ihåg att du är älskad). Graveringen gjorde kära svärfar och sedan har jag putsat till ytan så den blev gnistrig.


Till sys; Min älskade sys, oftast glad och alltid nära till skrattet så lyser du upp vår tillvaro, att få skratta med dig är en rensning av sinnet. Du är stark och trofast och gör att livet är så mycket lättare att leva. Alltid alltid kan jag lita på dig och med den mest omtänksammaste kärlek lindrar du när något är tungt eller känns svårt. Jag hoppas denna resa bara stärker dig och din personlighet och ger erfarenheter du önskar.
Jag är otroligt stolt över dig och evinnerligt tacksam för att just du är min syster!
Älskar dig! //Sys


6 kommentarer:

A-L sa...

Jag vill också ha en syster som visar sådan omtanke som du. Asken är jättefin men jag tror att motagaren uppskattar orden och tanken bakom dessa ännu mer.

Karin sa...

Åh va fin ask! Detta kommer ju bli otrligt uppskattat när hon läser allas ord,
ha det fint,
kram!!

ScrapMi@ sa...

Wow så fint allt blev....och vilken idé att komma på att alla fick vara med o skriva en hälsning....kanonbra =)
Vad glad kära syster måste blivit o halsbandet blev superfint snyggt att rugga ytan!!!

Kramiz//Mia

ScrapAnga sa...

Gud så fint, du är omtänksam du- Tänk om man hade en syster som gjorde så fina saker åt en hela tiden. Alla surrrarrr ome tt halssmycke, måste leta viidare, kramizzz

ScrapAnga sa...

Hahahahaha, nu såg jag det ju, lite dålig på att kolla, men, jag skyller på febran...Vad är det där för alfabet, har du fler än 1 ??

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra