fredag 21 augusti 2009

förlovningskort

Det var ett tag sedan jag bloggat om scrappningen. Men nu har jag fått några beställningar samt inhandlat lite nytt på scrappfronten så det känns ganska kul att pyssla en stund igen.

Min mormor beställde häromdagen ett kort till ett par som förlovat sig.
Härligt! tänkte jag, då får jag ännu en anledning att använda mina Grunge Flourish hearts stämplar.

Det var väldigt bråttomt och jag hade tidigare på dagen sett ett superfint kort på
Stempelglede :: Design Team Blog. Så jag gjorde det enkelt för mig och lät mig inspirerats av det (ganska mycket). Jag har embossat först vitt och sedan med pärlemor på för enbart pärlemor blev så grått på den mörkplommonfärgade pappret. Lite textstämpel, kladda lite vit färg, strö lite embossinpulver lite slarvit sådär så tyckte jag det blev ganska fint.
Rosbukett, gasväv, silverkulor och en liten spetsrosett så kändes det klart.


Fick oxå använda mig av mina stockholms-inköpta textstämplar. Mycket användbara!

Insidan valde jag att hålla lite enkelt, både pga tidspressen och för att jag tycker om när korten är lite stilrena sådär när de har med bröllop- & nu även förlovningskort. Men ser nu när kortet redan är klart och ligger på lådan att det skulle varit superfint att sytt sömmar i plommon, likadant som på framsidan... men så är det ibland. =)

Kram till er alla därute önskar er en härlig helg!
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Mathilde sa...

Åååh vilket vackert kort!!

Pimmi sa...

Undertbart vackert kort, undrar direkt hur du har gjort insidan, det var så snyggt. kram Emma

Pimmi sa...

Det är nog inte du som är mosig i huvudet, det är jag :) men du svarde på helt rätt fråga, tack så mycket :) Kram och gonatt!! /Emma

Anonym sa...

Vilket underbart kort, det är såååå vackert!!

Kamilla sa...

WOW girlie, det var helt underbart snyggt!
kram kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Helt lovely! Så underbart vackert med motivet, embossingen och blombuketten! Fantastiskt snyggt och läckert!

Hoppas allt är bra med dig? Här är det lite upp, lite ner *ler snett* Det går bra att flyta, men det är jobbigt emellanåt. Fast jag försöker tänka att "vad är fyra veckor av ens liv liksom?", och då går det ofta lättare!

Ha de bäst tjejen!
Vi hörs!
Kram / Angelica

ScrapMi@ sa...

Hello!!

Kortet var ju bara WOW så läckert med embossingen o Du vet jag o blommor...hmmm störtdiggar buketten medrosorna o knopparna ...lööööövlie!!!!

Kramilikramar//Mia

Ps: En fundering....har Du gjort slut med mej o min blogg =O((((