måndag 24 augusti 2009

Tack för att du vattnade mina blommor-kort

Min mormor beställde även ett kort till vänninan som vattnat hennes blommor när hon varit borta under sommaren.

Mormor sa; om du har någon liten gumma som vattnar blommor... kugghjulen började snurra. Svarade ganska omedelbart att jag nog kunde fixa en vattenkanna iaf.
Sagt och gjort så ringde jag min goda vän mia (som jag BTW inte sagt upp bloggbekantskapen med...;)) och frågade snällt om jag kunde få låna hennes magnolia stämpel, ni vet den ljuvliga med en stor vattenkanna bara.

Hem och stämplade, det var ganska bråttomt men hon hade som bekant även beställt ett förlovningskort så jag startade med det. En dag gick förbi och jag t.o.m såg denna stämpeln inne på scraphuset när ytterligare en bekant visade upp den. Mia påpekade att den hade hon köpt... ja tänkte jag föga förvånad. reagerade inte alls nämnvärt på stämpeln.... tills jag senare på kvällen såg dem på scraphusets webbsida när jag scrollade förbi den.... vänta, reaktion... hjärnan processade... scrollade tillbaka... GISSES AMALIA en stämpel med tilda bärandes en vattenkanna!!! Hur kunde jag ha missat det.

Ja ja... ringde gulla vacker till vännen mia igen och fick faktiskt komma och stämpla trots att hennes son fyllde år den dagen. Vilket klommer man är ibland.

Såhär blev kortet iaf. Ursäkta den dåliga belysningen, men ni vet bråttomt och ogenomtänkt... Fick användning av mina nya spellbinders som flyttat in hos mig... me like. Visar även en bild av insidan för jag tyckte det var så kul att jag färgade in fjärilen med tombowpennorna och stämplade... roligt att få den flerfärgad. =)


I wish U well...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Men så sött det blev.....jag håller med stämpeln är ju jättefin till det ändamålet=)

Fint målat o härligt blomhav hon står i....Du får då alltid till det!!!

Önskar Dej en härlig dag!!!
Kram kram//Mia

Ps: låter bra att Du inte gjort slut med mej o min blogg *fniss*

Pimmi sa...

Underbart kort, det är tur att det finns stämplar för alla möjliga tillfällen och goda vänner som har dem :)
Visst är det kanonbra när man kan hjälpa varann i nödsituationer.
Mycke snyggt Kram Emma