onsdag 26 augusti 2009

Bröllopskort

En väns arbetskamrat beställde ett bröllopskort som skulle gå i vinrött, silver och creme. Det var svårt att hitta ett papper med bra vinröd färg och det var lite huvudbry hur jag skulle få till det, men såhär blev resultatet.

Hjärtliga gratulationer till brudparet! (om ni skulle råka kika in)

Jag började leta en stämpeldyna i vinrött på nätet omedelbart eller vinrött embossinpulver, efter några timmar av resultatlöst letande så fick jag för mig att gräva bland mina gammla embossingdynor... åh se vad hade jag inte där då. Ibland blir man bra trött på att man är så dålig på att kolla och använda det man har. men learning by doing är en favvoritmetod hos mig så nästa gång kanske jag kollar hemma först... ;)




Kortet skulle gärna vara stilrent och det har jag försökt att hålla mig till fast jag är inne i en period där jag gärna plöttrar till det... =)



















Gjorde som en liten ficka inne i kortet där det blir ett löst kort som givarna får skriva sin hälsning till brudparet.
Tänkte först ha lyckönskningar på framsidan av kortet men tyckte det blev för mycket där då.

Lämna gärna en kommentar innan du går igen... och alla ni som gör det, Tack! De värmer och är alltid lika roligt att läsa.

Kram på er

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Karin sa...

Åhhh, vilket underbart kort! Verkligen urfint! =)
Hoppas allt är bra?!
kram kram!

A-L sa...

Uppdragsgivaren och brudparet måste bli riktigt nöjda över det vackra kortet. Trevlig vikning också med fickan och den lösa hälsningslappen.

Mathilde sa...

Men åh vilket fantastiskt kort! Var ju helt underbart! Fint fint fint!!

ScrapMi@ sa...

Ljuvligt, underbart kort som bara Du kan göra. Ja hos Dej blir jag aldrig besviken Du överträffar Dej själv varje gång =)

Men Nu är jag här igen o Du verkligen LYSER med din frånvaro hos mej *gråter*

Ha en bra dag!!!
Kram//Mia

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Och som vanligt lyckades du alldeles förträffligt med att få till ett helt sagolikt ljuvligt kort! Så himla läckert och hela kortet inger verkligen bröllopsfeelings!

Vad bra att KAOSen hittade hem till dig och att du blev glad för den, ska bli kul att se hur dina kommer se ut!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica