fredag 18 september 2009

Årets första julalster

På en av veckans många surfingrundor (finns vissa men ack så få fördelar med att vara hemma å sjuk) dök jag på en räkna-ner-till-jul-kalender.... åååooiii... vad kugghjulen sattes i spinn. Detta är min version av räkna-ner-kalendern.

Ja, jag vet, lite tidigt men när inspirationen sätter igång är det bara att följa med. Tidigare under hösten fick jag en idé att sätta tomteluvor på de superfina Rachel Ann-ugglorna... visst blev det fint. (skulle varit fint med röda men tyckte inte de passade in i färgställningen här, får bli röda en annan gång)
Jag valde att ha siffror upp till 29, tycker inte man behöver räkna ner mycket tidigare än så... men vad vet man, barnen kanske inte håller med...hihi. Tänkte inte på att fota baksidan för att visa ställningen som den står mot, men man kan juh välja att hänga den på väggen oxå om man vill. Jag gjorde som en trekant bara som den lutar mot.

Passar på att önska alla en trevlig helg. =)


Posted by Picasa

3 kommentarer:

Karin sa...

Va läckert! Himla fiffig idé,
kram kram!

scraploppan sa...

Vilken smart idé det var!!
Har du maskat dit luvorna eller hur har du gjort tro? Fina färger, man behöver ju inte rött för att det är jul...jätte fint!!
Kramen!

ScrapAnga sa...

Den var jättefin Erika, jag blev genast sugen på att göra nåt liknande, och det är ju ett bevis på attdu har lyckats, kram på dig//Anga