söndag 18 oktober 2009

Hingekort

Om jag inte minns helt fel så kallas dessa kort hingekort, men jag kan ha fel. Här har jag iaf använt en stämpel jag fick från scrapparazzi som ursäkt för sen leverans av julstämplar, mycket användbart och så enkelt att måla (pyttesmå fåglar bara). Bården har jag hittat till sillen med flera fullkomligen underbara bårder och ramar (kommer bli mycket av dem framöver). Dök på ett garnnystan på strömsknallen som jag vet Mia flitigt använder, testade och det blev mycket snyggt.

Öppningen är en enkel vikning åt sidan bara.


På baksidan har jag skrivit ut ett vänskapsrecept. Inte för att mottagaren inte kan detta utan bara för att det var fint. Har gjort en egen kombo av lite olika som jag hittade på nätet.
Vänskap
6 koppar glädje
1 kopp förståelse
4 tsk tid & tålamod
En ask värme
En nypa förlåtelse
En skvätt tålamod
Massor av omtanke
& kramar efter behag
Bakas av i ett varmt hjärta och serveras ofta.



Sedan har jag gjort en tändsticksask och några doftljus och lagt i en påse a-la-essmo-style... mycket trevlig liten sidogåva eller hur.




Ta hand om er i höstmörkret, mys & kramas, stöd bröstcancerinsamlingen och använd reflex!!

3 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Men så fint kort.....och en ny idé igen ingen är så fyndig som Du o komma på o söka ideér =)
Vad söt stämpeln var Du fick.

Hoppas det gick bra din första arbetsdag!!!

KRam kram//Mia

ScrapAnga sa...

Ohhh herregud vad du kolijoxar, men det var mycket smart att ha ljus med i tändsticksaskpåsen-lång ord det där- sen gillade jag iden på kortet, att man liksom lyfter upp det. Nåt att fundera på i stundande kortmakeri, nu har ju julkortsverkstan börjat för fullt.
Som vanligt så sprutar du ut ideér, och det är det jag gillar med dina kort, de är ALLTID nåt annorlunda. Simma lugnt och många kramar till dig, Kram kram kram

ScrapAnga sa...

Ohhh herregud vad du kolijoxar, men det var mycket smart att ha ljus med i tändsticksaskpåsen-lång ord det där- sen gillade jag iden på kortet, att man liksom lyfter upp det. Nåt att fundera på i stundande kortmakeri, nu har ju julkortsverkstan börjat för fullt.
Som vanligt så sprutar du ut ideér, och det är det jag gillar med dina kort, de är ALLTID nåt annorlunda. Simma lugnt och många kramar till dig, Kram kram kram